środa, 25 listopada 2015

TOLERANCE.



Dzień dobry wieczór! 

W tym poście chciałam poruszyć nieco głębszy temat, a mianowicie termin 'tolerancja'Każdy zna to słowo, ale czy się do niego utożsamia? Pewnie każdy spotkał się ze słowną nienawiścią, która się wiąże się z brakiem akceptacji, w mniejszym lub większym stopniu.
Zacznijmy więc od początku, w skrócie tolerancja to poszanowanie czyichś poglądów różniących się od własnych. Nie ma tu wzmianki o tym, że trzeba człowieka lubić, uwielbiać lub wchodzić z nim w bliższe kontakty. Człowiek innej orientacji, religii itp. też jest człowiekiem, niczym nie różniącym się od Ciebie. Również ma uczucia. Każdy ma prawo kochać. Każdy ma prawo żyć.



Tolerancją jest widzieć pewne rzeczy z serca, a nie oczu.



Reasumując, aby tolerować jakąś osobę, nie musisz się z nią kolegować, ani też zgadzać. Po prostu akceptuj i szanuj drugiego człowieka. Pamiętaj, zanim wyrazisz swoje zdanie na temat czyjejś osoby, gustu, upodobania zastanów się, czy to przypadkiem nie krzywdzi drugiej osoby. Słowa czasem bolą bardziej, niż pięści.

Bardzo mi miło, jeśli przeczytałeś/ łaś do końca, starałam się pisać krótko i na temat, bo wiem, że mogłabym się rozpisywać jeszcze miesiąc :) 
Zapraszam do dyskusji w komentarzach :) Miłej nocy :)

5 komentarzy:

  1. Tolerancja w tych czasach prawie w ogóle nie istnieje. Ludzie są okropni, jeżeli chodzi o akceptowanie poglądów innych. Jeśli ktoś im nie pasuje, bo np. jest homoseksualny, automatycznie zostaje wyśmiany/obrażony. Według mnie, tak jak napisałaś, powinno darzyć się każdego szacunkiem i akceptować jego poglądy, bez względu na to jak wygląda, jakiej orientacji jest etc.

    Powodzenia w blogowaniu Sandra. :))
    seendixsecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również jestem za tolerancją. Podziwiam to, że niektóre osoby np. ubierają się inaczej i są odważne.

    adresjestdlaciot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie, że tak. Ja nie rozumiem ludzi, którzy mają jakiś problem do osób homoseksualnych itp. :/

    nowy post! zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK
    KANAŁ NA YT, dopiero zaczynam- KLIIK

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię na moim blogu!